Krav Maga Edzések

Milyen a Krav Maga edzés?

Nincs két egyforma edzés, hiszen az utcán is végtelen az előforduló szituációk variációja. Leginkább úgy képzeld el a Teljes Önvédelem gyakorlati megvalósítását, hogy megtanítom neked, hogyan oldj meg váratlan szituációkat akkor is, ha még nem találkoztál vele. Az eszköz ehhez a Krav Maga technikák és a módszertan pedig a mentális képzés része. A részvételhez szükséged lesz az alap védőfelszerelésekre: fogvédőre, szuszpenzorra (Uraknak) és kesztyűre.

Mégis van egy kerete minden önvédelmi edzésnek, ami így néz ki:

 1. Bemelegítés

Testben és lélekben ráhangolódsz az edzésre. Ez azért fontos, hogy elkerüld a sérüléseket. Ez télen hosszabb, nyáron rövidebb. 40 fokban mire beérsz a terembe már be is melegedtél :)   Nem hagyományos körbefutunk, guggolunk, nyújtunk dolgot képzelj el, hanem kicsit másabb a megszokottnál. Ez metodológia egyéni fejlesztés és gyógytornásszal való konzultációk  eredménye.

 2. Harci képességek fejlesztése

Ez, az alap önvédelmi ütések, rúgások, védések gyakorlása. Nagyon fontos rész! Itt tanulod meg használni a testedet. Ez az alap, amire mindent építünk.

Tévhit: “ó miért gyakoroljuk ezt, hiszen mindenki tud egyenest ütni én valami haladóbbat akarok tanulni”

Meg fogod látni, hogy nagyon nem egyszerű jól csinálni. Úgy, hogy közben ne ess hasra, ne nézz bele arccal a másik ütésébe, tartsd a távolságot, hogy ne tudjanak megfogni vagy megszúrni és közben még az ellenfeled haverja se üssön le.

Nem fogjuk olyan odaadással tökéletesíteni, mint a harcművészek vagy profi küzdősportolók.   De, tapasztalataim szerint minél jobban megy annál könnyebb a bonyolultabb önvédelmi technikákat megtanulnod ezért fontos és kihagyhatatlan része a Krav Maga edzéseknek.

 3. Technika gyakorlása és/vagy új technika tanulása

Az adott önvédelmi technikákat részletesen elmagyarázom lépésről-lépésre, gyakoroljuk párban, kijavítjuk a hibákat.

4. Összefoglaló “játék”

Direkt írtam, hogy játék majd elmondom az első edzésen miért. Ebben a részben valamilyen problémát oldasz meg a már megismert önvédelmi technikákkal. Ez lehet több az 1 ellen is.

5. Sparring küzdelem

Csak amikor már a 2. pont megfelelően megy. Ez kontrollált bunyót jelent védőfelszerelésben. De ehhez megtanulod előtte használni a testedet és kivédeni az ütéseket, hogy ne csak arccal tudj hárítani :) Ne aggódj, mire odáig eljutunk, már kívánni fogod, hogy valakivel “sparringelj” egy jót és imádni fogod. Mindenki imádja. :)

1-5. Erősítés

Az erősítésnek nincs külön blokkja hanem minden részben van belőlea Krav Maga edzéseken. Majd a gyakorlatban meglátod. Hidd el nekem el fogsz fáradni. Egyébként meg nem kell 100 fekvőtámasz ahhoz, hogy megerősödj. Elég a töredéke is, ha szabályosan csinálod. Majd meglátod :)

Az elején az új mozgásforma miatt amúgy is hulla leszel, mindenféle egyéb kínzás nélkül is.

 6. Levezetés, nyújtás

Szintén nagyon fontos az egészséged védelmében. Megelőzi az izomhúzódásokat, izom rövidülést és az izületek kopását. Kiegyenesíti a testartást, korrigálja a küzdőállást.

7. Oktatói döntés

A fentiek súlyozása nem egyenlő és nagyban függ a csapat aktuális állapotától is. Például eltervezem, hogy az adott napon megtanítok 1 új önvédelmi technikát. Aztán amikor ránézek a csapatra látom, hogy mindenki olyan mint akit agyonvertek mert front van. Technika kilőve és egész edzésen pörgünk, mert amúgy csak a szenvedés lenne.