INFÓ: jelenleg az Oktatók kapacitáshiánya miatt nincsenek foglalkozások.
Amennyiben mégis tudnánk tartani tréninget, jelzünk azoknak, akik az oldal alján megadják az e-mail címüket. Míg leérnek ‘odáig’, el tudják dönteni, hogy érdemes-e jelentkezni.
Megértésüket köszönjük!
Miért speciálisak a tréningek?
A fiatalok számára tartott tréningeknek több célja van. Bűnmegelőzési cél a fiatalok veszélyeztetettségének csökkentése. Áldozatvédelmi cél a kortársbántalmazás megelőzése. Egészségnevelési cél a stresszoldó és szocializációt elősegítő pedagógiai eszközként működő sporttevékenység működtetése.
A gyermek és tini tréning azért speciális képzés, mert a gyerekek biztonságos környezetben kapnak elméleti és gyakorlatban alkalmazható hasznos önvédelmi tudást, melyet az iskolában az őket bántani akaró gyerekek ellen vagy az utcán fenyegetést felnőttek ellen tudnak alkalmazni. Alkalmat ad a szülő-gyerek kapcsolatot elmélyítésére és arra, hogy a gyermekkel együttműködve meg lehessen találni a választ a konfliktusos helyzetek kezelésére az iskolában, anélkül, hogy ebből verekedés legyen.
A képzés elméleti és gyakorlati részei prevenciós és önvédelmi célokat szolgálnak. Kommunikációs rendszerét a partnerség és az agressziómentesség jellemzi, mely célja a konfliktust megelőző, erőszakot csökkentő eljárásokban gyakorlattá válása. Az alap önvédelmi technikák és kombinációk gyakorlása párban, ütőpárnák használatával történik, a gyerekek nem ütik meg egymást. Védőfelszerelés használatára így nincs szükség.
Az oktatás folyamán mindig egy kicsit magasabb követelményt támasztunk a fejlesztés, fejlődés érdekében, amire az érintett személy reagál és elindul a gyakorlás és fejlődés útján. Ezért fontos, hogy a tréningen mentálisan is tudatosan jelen legyen mindegyik gyerek, ezért szükséges az iskolaérett kor elérése.
Tréning tematikája
Helyzetgyakorlatok, esetmegbeszélések
A szituációs gyakorlatok, esetmegbeszélések során megjelenő konfliktushelyzetek átélése, elemzése és új szemléleti keretbe helyezése jó alapot biztosított az attitűdváltozásnak, mely az új konfliktuskezelési stratégiák alkalmazásának előfeltétele volt.
Készségfejlesztés
A kiscsoportos munkaforma biztosítja a kreatív probléma-feldolgozást, valamint a módszerek saját élményű megismerését. Az ilyen típusú programblokkok lehetőséget adtak a különböző viselkedésminták azonosítására és korrekciójára.
Együttműködést elősegítő módszerek, szociális kompetenciafejlesztés
Célunk, hogy a közösség ne tűrjön el ilyen viselkedést, azzal, hogy tagjait csapat építő jelleggel egymáshoz közelebb hozza, konfliktuskezelési módszereket mutat be, megelőzési jelleggel. A foglalkozások alatt egységes követelményrendszerhez (jutalmazás, figyelmeztetés) kell igazodnia a gyerekeknek. A legkisebb agresszív megnyilvánulásra reagálunk. Megállunk, megbeszéljük, hogy érezze a gyermek a reakciót, hogy viselkedése nem helyes. Dicsérettel ösztönözzük őket a feladatmegoldásban.
Aktív mozgás, önvédelmi technikák gyakorlása
Segít levelezni a feszültséget, serkenti a társas kapcsolatokat, egyértelmű szabályok mellett, csapatépítő jelleggel folyik az oktatás, elfogadó, motiváló légkörben. Ütéseket, rúgásokat és ezek kombinációját gyakoroljuk. A résztvevők egymással gyakorolják ezeket a technikákat, ütőpárnát tartva maguk elé, egymást semmiképp sem ütik meg, sem a gyakorlatok során, sem a szituációk megoldása során.
Vélemények a tréningről:
„Jó volt látni, hogy próbálják használni az elmondottakat és a múltkori anyagot! „ B. Renáta
„Egy kellemes és főleg hasznos 2 órát szerettünk volna eltölteni, és ez sikerült is. „ U. Károly
„Gyakorlatilag bárkinek ajánlanám, akár érintett bármilyen támadásban akár nem, hiszen a lehetőség mindig fennáll. Nem ajánlanám olyan szülőknek, akik mindig mindent mindenkinél jobban tudnak, mert nem értenék, hogy a gyakorolt szituációk miért és hogyan segítenének.” H. Gyula
„Legjobban az tetszett, hogy mindenki sokkal bátrabb lett, már nem kellett noszogatni őket a bemutatókon, hanem maguktól jelentkeztek. Tetszett, hogy felhívták a figyelmüket arra, hogy más a viselkedési elvárás az iskola falain belül és más a lehetőség az utcán. Nagyon élvezték, hogy a beöltözött gonoszt erőből meg lehetett ütni-rúgni. Hogy mi nem tetszett?… nem jut ilyen eszembe.„ K. István
A lányom 7 éves és most ment elsőbe….egy igazán rossz gyerek megtalálta, csúfolja, stb. Egyik nap pont hallottam, hogy éppen csúnyát mondanak Vivinek, mire ő, annyit mond, hogy te meg kedves vagy, ahogy azt Erikéktől tanulta. A csúfoló megdöbben és az mondta, hogy ezt nem érti, majd elment…. H. Joe
A tréning céljai:
- a gyermek fejlődéséhez és fejlesztéséhez szükséges biztonságos környezet biztosítása,
- a harmonikus, összerendezett mozgás fejlődésének elősegítése,
- a gyermek testi és lelki egészségének védelme,
- a konfliktuskezelés asszertív szokásainak alakítása,
- a gyermeki együttműködési és kommunikációs képességek fejlődésének segítése,
- a szülő és gyerek közötti jó kapcsolat elmélyítése az együttműködés révén.
- szokás- és normarendszer kialakítása önvédelmi és konfliktusos szituációkra,
- együttérzés, a segítőkészség, empátia , érzelmek tudatosításának fejlesztése,
- önállóság, önfegyelem, kitartás, feladattudat, szabálytudat fejlesztése.
KM5 Önvédelmi Iskola
Egyesítő, integratív szemlélettel tekintünk az önvédelemre, ezért is választottuk az Iskola nevet. Koncepciónk a Teljes Önvédelem. 5 területén (fizikai és verbális önvédelem, egészségvédelem, szeretteink és tulajdonunk védelme) szeretnénk tanulóinkat felkészíteni a mindennapi kihívások megoldására. Ezek összessége egy szemléletet tesz lehetővé, ami a hétköznapok részét képezi. Az Ifjúsági program kapcsolattartója: Béni Rita.
Kottek Erik
Tréner, Expert 2 szintű vezető önvédelmi oktató (korábban gazdasági informatikus), 10 éve oktat önvédelmet, tart tréningeket, szemináriumokat, küzdősportokkal és harcművészetekkel gyermekkora óta foglalkozik. Oktat hivatásos állományúakat, biztonsági dolgozókat, fiatalokat. Több alkalommal szerepelt önvédelmi témájú rádió- és televízióműsorban. A KMG szakmai szervezet központi vizsgáin vizsgáztat. Számos szakmai cikk szerzője.
” A fiatalok sokkal nyitottabbak az önvédelem világára, lelkesek és együttműködőek. Azt hihetjük, hogy nem hozzá sem tudnak szólni a tréningen elhangzottakhoz, de valójában mindig jó válaszokat adnak és jó kérdéseket tesznek fel. Öröm őket tanítani. Remélem, hogy az éberség, határok felállítása és a körültekintés révén, amit itt elsajátíthatnak, sokkal könnyebb lesz az életük, mint nekünk, akik nem vehettünk részt ilyen oktatáson, hisz akkor még nem volt ilyen. Pozitív visszajelzéseket kaptunk a gyerektől és a szülőktől, ez ad motivációt a tréning folyamatos fejlesztéséhez. ”
Mészáros Imre
Tréner, G1 szintű önvédelmi oktató, 1,5 éve tart tréningeket, 5 éve krav magázik. Civilként a Semmelweis Egyetemen a villamos karbantartási részleg vezetője. Országos és világbajnok ökölvívó.
„12 évet töltöttem ökölvívással amiben sikerült kisebb nagyobb sikereket elérnem,de egy sérülés miatt abba kellett hagynom. Így találtam rá a krav magára amiben sikerült újra magamra találnom. Maga az önvédelem nem nevezhető sportnak de egy mozgás forma amiből sokat lehet tanulni.
Nem csak a fogások ütések rúgások, hanem a helyzet felismerések,jó döntések meghozása. Ezekben próbálok segíteni mindenkinek aki kéri.
Nekem a sport nagyon sokat adott hozzá az életemhez, mint gyermek korban mint felnőttként. Sok embert ismertem meg és tettem szert barátokra. Tréningeken mint a való életben nyitott vagyok az új dolgokra,igyekszem az általam megtanult dolgokat a lehető legjobb módon át adni.”
Somogyvári Szabolcs
Az aikidót 1993-ban Dúzs Miklósnál kezdi Magyarországon. Hamarosan Szabó Balázs tanítványa lesz. A Magyarországi Kobayashi Dojok Egyesületének alapító tagja, éveken át titkára. 1999-ben három hónapot, 2001-ben félévet tölt ucsidesiként (bentlakó tanítványként) a tókiói központú Kobajasi Dódzsóban, ahol Kobajasi Jaszuo sihan (8. dan) oktatásában részesült. 2001-ben, a tokiói Honbu dódzsóban megszerzi az aikikai 2. dan fokozatot. 2003-ban kilép a Magyarországi Kobayashi Dojok Egyesületéből, és többedmagával létrehozza a Keiko Harcművészeti Alapítványt. Ettől az évtől, egy különleges, japán harcművésszel való találkozása nyomán gyakorlását átalakítja, a fókuszba a bujutsu szemléletű edzést és az aiki kutatását helyezi. A helyes testtartás kialakításával helyes struktúra felépítésére törekszik, a mozgásban a könnyedséget, ám a valós erőt és működőképességet keresi. 2003-tól gyakorolja a Katori Sintó Rjú kardvívást is. 2009 és 2012 önállóan dolgozik. 2013-ban nemzetközileg is hivatalosságot nyer: iskolájával tagjává válik a nemzetközi AUNKAI és KATORI SHINTO RYÚ szervezeteknek.
2017-ben létrehozza saját rendszerét, az FMT-t (Free Moving Technique), és ezzel együtt az FMT Harcművészetet.
Az ELTE Bölcsészettudományi karán végzett magyar-történelem szakon. Családos, két gyermeke van: a 2007-ben született Zoárd, és a 2009-ben napvilágot látott Zille. Sok időt tölt velük, de még többet szeretne:) Harcművészeti rendszerének elméleti és spirituális oldalát az Alexander-technika és Eckhart Tolle mester támogatja.
Ár:
8000 Ft, mely befizetésével biztosítható a hely a tréningen. Számlaszám: 11773425-82475622 (OTP, Kottek Erik). Nincs jelentkezési határidő, a szabad helyek függvényében várjuk az utalásokat. Amennyiben a szabad hely már elfogyott, visszautaljuk az összeget.
Helyszín:
1106 Budapest, Fehér út 3. Örs vezér tér, Cédrus Bevásárlóközpont, 1. emelet